ayırıcı lar

Ayırıcı ların Montaj Yerleri

Ayırıcılar şalt sahalarında, hat ve trafo direklerinde, OG modüler hücrelerde, trafo
merkezlerinde kumanda elemanı olarak montaj yapılırlar.

Ayırıcı Montaj Yöntem ve Teknikleri

Ayırıcı yı Montaj Yerine Getirirken Dikkat Edilecek Hususlar
Ayırıcılar montaj edilecekleri yere kadar ambalajları bozulmadan getirilmelidir. Bununla birlikte; Ayırıcı mesnetizolatörlerinin, Sabit ve hareketli kontakların,
Açma kapama mekanizmasının zarar görmemesine dikkat edilmelidir.
Şalteri taşırken yalnızca şasi kısmından tutunuz ve asla ark hücre tertibatından, bıçak ve sabit kontaklardan ve izolatörlerden tutmayınız.

Ayırıcı Montaj Araç Gereçleri

Ayırıcıların montajında trifor, lokma takımı,anahtar takımı, boru anahtarları, su
terazisi, demir testeresi, eğe takımı, eğme ve bükme araçları, matkap vb. araç gereçler kullanılmaktadır. Ayırıcının direk üzerine, şalt sahasına veya başka bir yere montajına göre kullanılan araç gereçler değişmektedir.

Ayırıcı Montaj İşlem Sırası

Ayırıcıların montaj yapıldıkları yere göre işlem basamakları değişiklik gösterir.
Ayırıcıların direk üzerine (trafo direği veya branşman direkleri) montajında genellikle direk dikilmeden, yerde monte edilir. Fakat bazen ayırıcıların değiştirilmesi gereken yerlerde veya direkleri dikilmiş tesislerde ayırıcının direğe çıkarılarak montajı yapılmak zorunda kalınabilir. Şalt sahalarının montajında,ayırıcı boyutları büyük olduğu için çok dikkat edilmelidir. Şalt sahalarında ayırıcıların montajı için betondan veya metalden uygun platform hazırlanmalıdır. Ayırıcılar modüler hücre sistemlerinde monte edilmiş şekilde üretilmektedir. Ayırıcının direk üzerine montaj işlem sırası aşağıda maddeler halinde incelenecektir.

Ayırıcı yukarıdan atıla bir halat, trifor ya da vinç yardımıyla montaj edileceği yere kadar kaldırılır. Kaldırma işleminde ayırıcının zarar görmemesine dikkat edilir.
Montaj deliklerinin denk düşmesi sağlanarak cıvataları takılır ve somunlar hafifçe sıkılır. Somunları sıkarken daima çift anahtar kullanılmalı, anahtarın birisi ile somunu sıkarken diğeri ile cıvatayı tutmanız gerekir.
Su terazisiyle yere paralelliği sağlanarak lokma anahtarı, açık ya da yıldız anahtar desteğiyle cıvata – somunlar iyice sıkıştırılır. Paralellik mekanizmanın rahat çalışması için son derece önemlidir. Bu yüzden azami dikkat gösterilmelidir.

Ayırıcı açma kapamamekanizması yerine monte edilir. Mafsal ayırıcı mekanizması,açma kapama mekanizmasının tam ortasına monte edilir.

Hareketi ileten metal boru ayırıcının kontakları tam olarak kapatılarak mafsala monte edilir. Mafsalın diğer tarafı da başka birboru ile kol düzeneğine monte edilir ve cıvataları iyice sıkılır.

Mekanik kol düzeneği kullanılarak ayırıcının tam olarak açılıp kapanmasının sağlandığı test edilir.

Ayırıcıların Montaj ve İşletilmesinde Dikkat Edilecek Hususlar İrtibat cıvataları iyi sıkılmış olmalıdır.

Kontak yüzeyleri temizolmalıdır.

Kontakları birbirini karşılamalıdır.( Aynı hizada olmalı )

İzolatörlerinde çatlak,kırık bulunmamalı ve sırrı bozulmamış olmalıdır.

Ayırıcı kolları iyi çalışıyor olmalıdır.

Topraklama bağlantıları iyi yapılmış olmalıdır.

Ayırıcı monte edildiği yere iyi sabitlenmiş olmalıdır.

Tespit cıvataları sıkılırken şalter şasisi asla kastırılmamalı ve gerdirilmemelidir.

Boya veya badana esnasında veya şasinin nakli veya montajda bozulan boyaların, boyalarının düzeltilmesi gerekiyorsa şalterin yatak, hareketli parçalarına, yayları, galvaniz metal aksam,izolatör ve kontaklarına asla boya gelmemelidir.

Çabuk açma kontak çubukları asla ne yağ nevazelinle temas etmemelidir. Temiz ve kuru olmalıdır.

Bütün yatak ve mafsalların rahat hareket edip etmediğini kontrol ediniz ve yatakları yağlayınız. İzolatörleri temizleyiniz.

Ayırıcı kumanda kolu,erişebilecek yükseklikte olmalıdır.

Kontak parçaları üzerindeki toz ve yağ artıklarını kuru bir bezle iyice temizleyiniz.

Çabuk açma kontak çubukları ark söndürme hücresindeki deliklere merkezi çarpıyorsa, düzeltiniz.

İş güvenliği tedbirlerine uyulmalıdır.

Ayırıcının Topraklanmasının Yapılması Direk tipi topraklı ayırıcılarda topraklama tarafının çıkış uçlarının ayırıcı şasesine bir bara yardımıyla bağlanması yeterli olacaktır. Çünkü direk zaten topraklanmış olduğundan ayrıca hat çekmeye gerek yoktur. Genellikle topraklama bağlantısı metal şeritle yapılır. dahili tip ayırıcılar da ise (30 Kasım 2000 Tarihinde yayınlanan Elektrik Kuvvetli Akım Tesisleri Yönetmeliği ile Metal Mahfazalı Modüler Hücrelerin ( MMMH ) kullanılması zorunlu hale gelmiştir.) baralar vasıtasıyla topraklama barası ile irtibatlandırılır. Modüler hücrelerde ise montajlı halde geldiği için sadece hücre bara bağlantısını yapmak yeterlidir.

Güç İşletmeniz ile Beraber Yaşayacak

Maxwell olarak işletmelerin yaşayan birer yapı olduğuna inanıyor ve gelecekte karşılalabileceğiniz durumlara karşı tedbir alarak taahhüt işlerini üstleniyoruz.

Endüstriyel projelerde mühendislik desteği için iletişime geçebilirsiniz!